Darłowo, 1 kwietnia 2019 roku
Magdalena Burduk, kierownik Biura Promocji Miasta i Komunikacji Społecznej w darłowskim ratuszu została w marcu podwójnie wyróżniona za swoją działalność. Pierwszą nagrodę otrzymała jako zwycięzca plebiscytu Głosu Koszalińskiego na osobowość roku 2018 w kategorii działalność społeczna i charytatywna w powiecie sławieńskim.
Drugie wyróżnienie to nagroda i wyróżnienie za zajęcie II miejsca w konkursie Tourism Trends Award 2019 w kategorii Człowiek Roku Branży Turystycznej. Nagrodę odebrała podczas podsumowania jubileuszowej X, branżowej konferencji Nowe Trendy w Turystyce, w którym od lat uczestniczy ze swoim Biurem. Wręczył je Łukasz Wysocki – prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Magda Burduk, to bardzo barwna postać darłowskiego ratusza, głowa pełna różnorodnych pomysłów, które zasługują na uwagę.
Jest absolwentką Akademii Morskiej w Gdyni na wydziale administracyjnym, kierunek: organizacja usług turystycznych i hotelarskich gdzie uzyskała tytuł magistra inżyniera. Od 18 lat związana z darłowskim samorządem, gdzie w 2001 roku została zatrudniona w Darłowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji na stanowisku specjalisty ds. Obsługi Turysty, gdzie pracę rozpoczęła od utworzenia pierwszego działającego punktu informacji turystycznej w mieście.
Szefowa Biura Promocji Miasta i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Darłowie zasiada także w zarządzie Darłowskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w Dorzeczu Wieprzy i Grabowej. Napisała niezliczoną ilość turystycznych informatorów, które w tysiącach sztuk pomogły nie jednemu turyście.
W styczniu otrzymała wyróżnienie od władz miasta za wieloletnie zaangażowanie i oddanie w sprawy dotyczące Darłowa: za stworzenie w 2001 roku pierwszej oficjalnej informacji turystycznej w mieście, za niebanalne wypromowanie hasła lubiędarłowo, czy za wymyślenie i wdrożenie w życie wielu ciekawych pomysłów, takich jak Darłowska Laponia Świętego Mikołaja czy koncertu na 4 Strony Świata, organizowanego 1 listopada na cmentarzu komunalnym. Jak mało kto potrafi ze swoim trzyosobowym zespołem tworzyć nastrój imprez.
Jak często powtarza: „Impossible is nothing”. Przy jak najmniejszym wkładzie finansowym, darłowskiego, skromnego samorządu potrafi z zespołem zrobić kampanie o której mówić będzie cała Polska. To ona na tej scenie w 2017 roku dumnie opowiadała o Kapitanie Parawanie, który zwrócił uwagę na problem #parawaningu w Polsce. Przypomnijmy, że nakład tej kampanii nie przekroczył 2 tys. zł, z kolei ekwiwalent reklamowy przekroczył kilka milionów.
Głowa pełna pomysłów. Często niebanalnych i nietuzinkowych. Prywatnie – zaangażowana w działalność charytatywną. Wolontariuszka Darłowskiego Centrum Wolontariatu.
W Darłowie czuje się jak ryba w wodzie…Pytana za co lubidarłowo… odpowiada:
Lubiędarłowo za jego zapach… zapach wody, piasku i słońca. Za najpiękniejsze zachody słońca, za gwarne lato i wyludnioną jesień. Za szum morza, który w połączeniu z jazgotem mew – jest najpiękniejszą melodią miasta. Utożsamiam się z miastem, w którym pracuję i żyję. Po prostu lubiędarłowo a ono – chyba lubi mnie.
Serdecznie gratulujemy!
UM