Darłowo, 4 lutego 2019 roku
Ze względu na remont miejskiego ratusza czwarta w tej kadencji nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej obradowała 1 lutego 2019 w sali gimnastycznej Miejskiego Gimnazjum im. S. Dulewicza.
Wzięło w niej udział 13 radnych. Pierwsza podjęta uchwała dotyczyła wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawek tych opłat oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności. Z dniem 1 marca 2019 opłata dla właścicieli nieruchomości za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie stanowić iloczyn zużytej wody za poprzedni rok kalendarzowy z danej nieruchomości oraz stawki opłaty, określonej w § 2 uchwały. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, przeciw był jeden. Więcej szczegółów podamy po uprawomocnieniu uchwały i ukazaniu się jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.Następnie podjęto uchwałę zmieniającą uchwałę Nr XV/118/2015 Rady Miejskiej w Darłowie z dnia 28 października 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości. Nowe wzory deklaracji znajdują się w załącznikach do w/w uchwały.
Konieczność podjęcia obu uchwał uzasadniła Agnieszka Graczyk- kierowniczka z referatu gospodarki odpadami w UM Darłowa. Ona również udzielała szczegółowych wyjaśnień, dotyczącej gospodarki odpadami.
Dalej uchwalono ramowy harmonogram pracy Rady Miejskiej w Darłowie na 2019 rok oraz zatwierdzono plany pracy stałych Komisji Rady Miejskiej na 2019 rok. W końcowej części sesji podjęto uchwałę w sprawie zmiany w budżecie Gminy – Miasto Darłowo na rok 2019. Zmiana w budżecie polegała na przeniesieniu kwoty 5.000 zł z rozdziału 80195 z zakupu usług z przeznaczeniem na zwiększenie środków na zakup nowego autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych z przeznaczeniem dla Szkoły podstawowej Nr 3 im. Króla Eryka Pomorskiego Szczegółowa treść podjętych uchwał znajdzie sie na stronie Biura Rady Miejskiej w Biuletynie Informacji Publicznej miasta Darłowa.
L. Walkiewicz