Darłowo, 1 lutego 2019 roku
Zgodnie z podjętą uchwałą Nr XXXVI/245/2013 Rady Miejskiej w Darłowie z dnia 26 lutego 2013 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na usuwanie i utylizację wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie Miasta Darłowo udzielane są dotacje na refundację kosztów inwestycji związanych z likwidacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub usunięciu pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów budowlanych obejmujące: prace demontażowe; transport odpadów do miejsca unieszkodliwiania; składowanie odpadów na odpowiednim składowisku.
Dotacja nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji, a także nie obejmuje wykonania dokumentacji technicznej.
Dotacja udzielana będzie w formie refundacji części poniesionych kosztów w wysokości do 80 % uzasadnionych kosztów wynikających z przedstawionych rachunków i faktur VAT.
Dotacja będzie przyznawana według kolejności wpływających wniosków do wyczerpania rocznego limitu środków przeznaczonych na ten cel w budżecie miasta.
Przed przystąpieniem do prac budowlanych związanych z usuwaniem azbestu wnioskodawca kieruje do Urzędu Miejskiego w Darłowie wniosek o udzielenie dotacji, który dostępny jest w Biurze Obsługi Interesanta lub w pokoju nr 2 w Urzędzie Miejskim w Darłowie.
W roku 2018 r. zostało usuniętych 3.180 kg wyrobów zawierających azbest.
Koszt usunięcia, utylizacji i transportu wyniósł 9.398,52 zł
Właściciel nieruchomości, na której znajduje się azbest odpowiedzialny jest za jego utylizację. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 23 października 2003 roku wszystkie wyroby zawierające azbest muszą zostać usunięte najpóźniej do końca 2032 roku.
L. Walkiewicz