Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

Co pisze prasa?

Darłowo, 13 października 2008 roku

   W Kurierze Szczecińskim 9 października 2008 roku ukazał się wywiad z burmistrzem miasta Arkadiuszem Klimowiczem p.t. Jaka gmina?
   CYKL „Jaka gmina?” to odpowiedzi na pytania o mocne i słabe strony zachodniopomorskich miast i gmin, z którymi zwracamy się do ich gospodarzy. Zachęcamy także mieszkańców opisywanych miejscowości, by dzielili się z nami swoimi obserwacjami na ich temat.

Mówi Arkadiusz Klimowicz, burmistrz Darłowa:
Mocne strony
Turystyka, port i gospodarka morska.

Wymienionych gałęzi gospodarki w naszym przypadku nie można traktować oddzielnie, ponieważ są z sobą powiązane. Miastu przybyły dwa nowoczesne hotele: Spa „Lidia” i „Apollo”, co sprawiło, że hotel „Jan” z aquaparkiem przestały być jedyną atrakcją Darłowa. Modernizujemy port, który jest obiektem skomunalizowanym. Rozbudowana i unowocześniona zostanie marina i część handlowa. Marginalizacji ulega rybactwo, ale niewątpliwą atrakcją turystyczną jest sprzedaż świeżych ryb „z burty”. Dobrze rozwija się całoroczne turystyczne wędkowanie morskie z kutra oraz morskie wycieczki stylizowanymi stateczkami przerobionymi z kutrów i rejsy na Bornholm. Port żyje także dzięki stoczni i ruchowi statków handlowych.
Plan przestrzennego zagospodarowania.
Naszym poważnym atutem w walce o inwestorów jest gotowy plan przestrzennego zagospodarowania. Są w mieście miejsca na budownictwo jedno- i wielorodzinne oraz na nieuciążliwy przemysł i działalność portowo-składową.
Strefa ekonomiczna.
Dodatkową zachętą dla poważnych inwestorów będzie specjalna strefa ekonomiczna, która niebawem powstanie na blisko 40 ha gruntów komunalnych.
Dwie nogi miasta.
Darłowo musi stać na dwóch nogach. Na razie stoi na jednej, którą jest turystyka. Dlatego skupiamy się na drugiej nodze, którą ma tworzyć nieuciążliwy przemysł oraz rozwój portu morskiego i transportu morskiego, obok transportu drogowego i kolejowego. Te gałęzie gospodarki mają dać ludziom w mieście całoroczną pracę i stabilizację materialną.
Budownictwo mieszkaniowe.
Sprzedajemy i ciągle mamy na sprzedaż działki pod budownictwo mieszkaniowe jedno- i wielorodzinne.
Finanse.
Jesteśmy w doskonałej sytuacji finansowej. Od kilku lat nasze podatki lokalne są niezmienne i do 2010 r. takie pozostaną, mimo to budżet miasta rośnie. Jak to możliwe? Przybywa podatników i rośnie sprzedaż gruntów komunalnych.
Słabe punkty
Starówka i jej obrzeża.
Stan infrastruktury w obrębie starego miasta i sąsiednich ulic nie jest zadowalający, ale jesienią 2009 r. na początek bierzemy się za przebudowę Rynku Staromiejskiego.
Kanalizacja.
Ponad 90 proc. Darłowa jest skanalizowane, ale tutaj ciągle gonimy króliczka, bo miasto rozwija się dynamicznie we wszystkich kierunkach.
Sport.
Były tu pewne zaniedbania, ale budujemy już coraz więcej boisk z wykorzystaniem różnych programów tak, aby przy każdej szkole w mieście było boisko lub ich kompleks. W 2009 roku rozpoczniemy też budowę, za 13,5 mln zł, hali sportowo-widowiskowej.
M. ŁAWRYNOW

FOTO: - Tu może powstać stocznia budująca luksusowe kabinowe jachty oceaniczne – pokazuje burmistrz Klimowicz

L. Walkiewicz

Co pisze prasa?

Zobacz nas na Facebook'u

Polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

 

Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej