Darłowo, 24 marca 2017 roku
Jeszcze nie tak dawno emocjonowaliśmy się III edycją Budżetu Obywatelskiego, a tu w czwartkowe popołudnie w siedzibie zawsze gościnnego Darłowskiego Centrum Wolontariatu zebrali się członkowie 14 osobowego Zespołu Budżetu Obywatelskiego, aby ustalić regulamin na IV edycję.
Zmian wprowadzono kilka, ale bardzo znaczących. Oto one. Projekty, które nie zostały skonsultowane z merytorycznie odpowiedzialnym referatem urzędu miejskiego zostaną odrzucone, wnioskodawca nie może wskazać w formularzu zgłoszeniowym bezpośredniego wykonawcy projektu, który wykonywałby zadanie w przypadku wyboru projektu do realizacji. W głosowaniu można wziąć udział tylko raz, głosując za pomocą Internetu bądź karty papierowej.
Przywrócono glosowanie w formie papierowej. Papierowa karta do głosowania będzie oznaczona stosownym hologramem/pieczątką/napisem, zawierającym informacje, iż dotyczy budżetu obywatelskiego na rok 2018.
Warunkiem formalnym oddania poprawnego głosu w trakcie głosowania jest złożenie go na interaktywnej lub papierowej karcie do głosowania wraz z uzupełnieniem danych osobowych.
Można zagłosować tylko za pomocą jednej formy tj. interaktywnie bądź papierowo. Niemożliwe jest oddanie głosu za pomocą dwóch form jednocześnie.
Punktami do głosowania będą Urząd Miejski w Darłowie i Terminal Pasażerski.
Papierowa karta do głosowania jest dostępna tylko we wskazanych punktach konsultacyjnych.
W przypadku gdy 5 i 6 projekt z największą liczbą głosów uzyskały jednakową liczbę głosów, zespół ds. budżetu przeprowadza losowanie. Z losowania sporządza się protokół.
Po publicznym ogłoszeniu wyników głosowania powszechnego oraz włączeniu projektów wybranych w drodze konsultacji do projektu Budżetu Miasta dane osobowe z Internetu zostaną usunięte, natomiast karty papierowe do głosowania zostaną zniszczone.
Jak widać, zmiany są znaczące, ale każda była przedyskutowana i każda uzyskała jednogłośne poparcie zespołu.
Na zdjęciach: praca zespołu nad nowymi zapisami Regulaminu
oss