Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

Ze sprawozdania burmistrza Darłowa z działań między sesjami

Darłowo, 1 kwietnia 2015 roku

W okresie pomiędzy sesjami, czyli od 2 lutego do 30 marca 2015 referat gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w UM realizował następujące sprawy:

·        Przeznaczono lokal mieszkalny przy ul. Wałowej 114/2 na lokal socjalny.

·        Zatwierdzono ostateczne listy osób, z którymi mogą być zawarte umowy najmu na lokale mieszkalne, socjalne i zamienne z zasobu komunalnego miasta.

·        19 marca 2015 podpisano umowę z firmą Zakład Inżynieryjno-Budowlany inż. Franciszek Dorosiński na wykonanie remontu alejki na cmentarzu przy ul. Św. Gertrudy (od strony ul. Tynieckiego). Koszt realizacji wyniesie ok. 80 tys. zł brutto. Termin realizacji - do 30 kwietnia 2015.

·        10 lutego 2015 firmie ELPRĄD Arkadiusz Mroczyński zlecono wykonanie zasilania i sterowania do lamp oświetleniowych na cyplu basenu rybackiego. Koszt prac wyniósł 3.989,32 zł brutto.

·        Zgodnie z umową dzierżawy plaż złożono wniosek do Urzędu Morskiego w Słupsku dotyczący uzgodnienia lokalizacji działalności gospodarczej na plażach w sezonie 2015 w celu zgłaszania uwag i propozycji.

·        W dniu 11 lutego 2015 ogłoszono przetarg nieograniczony na inwestycję pn.: „Budowa dojazdu i utwardzenie podwórka wraz z odwodnieniem przy ulicy Wenedów w Darłowie”. Spośród 6 ofert, wybrano najkorzystniejszą, złożoną przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Wykonawcze „TEBRA” G. Kowalczyk Sp. j. z Koszalina, która zaoferowała wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę: 301 350,01 zł. brutto.  W dniu 1 kwietnia została zawarta umowa z wykonawcą. Prace budowlane będą dotyczyły m.in. utwardzenia nieregularnej nawierzchni gruntowej, budowę dojazdów wraz z odwodnieniem terenu podwórka położonego na starym mieście pomiędzy ulicą Pocztową i Wenedów.

·        18 marca b.r udzielono zamówienia  publicznego na zadanie pod nazwą: „Budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych wraz z oznakowaniem przy ul. S. Wyspiańskiego w Darłowie - II etap”. Umowę podpisano z Przedsiębiorstwem Drogowym „DROBET” Tadeusz Broś ze Sławna, który składając najkorzystniejszą ofertę zaproponował wykonanie powyższego zamówienia za cenę brutto 342 727,16 złotych. Planowany termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy przypada na dzień 17 maja 2015.

·        W dniu 13 marca podpisano umowę na remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych na drogach powiatowych i gminnych w naszym mieście. W przeprowadzonym przetargu wyłoniono Wykonawcę - Firmę Wielobranżową ‘ROL-WAP” Żanetta Ordon, która zaoferowała najniższą cenę 738 złotych brutto za 1 tonę wbudowanej mieszanki mineralno-bitumicznej. Umowa została zawarta na okres od 13 marca do 10 grudnia 2015. Zlecono firmie remont cząstkowy masą bitumiczną na ulicach: S. Żeromskiego, H. Wieniawskiego, Kanałowej, Portowej, Królowej Jadwigi, W. Reymonta, Bogusława X, S. Wyspiańskiego, Młyńskiej, Hotelowej, Rynkowej O.D. Tynieckiego – droga wew. do MOPSu, Dorszowej, Rybackiej, Zwycięstwa, S. Moniuszki oraz F. Chopina. Prace są w trakcie realizacji.

·        W lutym wysłano zaproszenie do składania ofert na zadanie: „Bieżące remonty dróg gminnych o nawierzchni gruntowej na terenie miasta Darłowo”, które obejmuje wykonanie m.in.: równania i profilowania dróg gruntowych wraz z zagęszczeniem walcem drogowym, remont kruszywem ceglano-betonowym, remont kruszywem łamanym oraz ścięcie poboczy z ewentualnym uzupełnieniem i zagęszczeniem nierówności. Spośród dwóch ofert wybrano najkorzystniejszą, w której Wykonawca: Ryszard Szczygieł prowadzący firmę Przedsiębiorstwo Transportowo Handlowe „LEWAR” Ryszard Szczygieł ze Słowina zaproponował najniższe ceny jednostkowe za przedmiot umowy. Obowiązującą formą wynagrodzenia będzie wynagrodzenie wynikające z ilości robót wykonywanych sukcesywnie na zlecenie Urzędu Miasta. Rozpoczęliśmy wiosenną naprawę dróg gruntowych na terenie miasta Darłowo. Prace są wykonywane w zależności od stopnia zniszczenia poszczególnych ulic. Naprawy obejmują ulice: S. Dulewicza, H. Fiodorowa, A. Dygasińskiego, W. Kossaka, Polna, Wiejska, J. Fałata, Kardynała S. Wyszyńskiego, J. Wybickiego, K. Komedy, M. Reja, Ks. Zofii, Ks. Anny, Wierzbowa, Brzozowa, Dębowa oraz droga gruntowa do garaży przy ul. Gen. Sowińskiego a także podwórza mieszczące się między ulicami: Krótką i Zamkową, 1 Maja i Bogusława X, oraz Wałowej i Młyńskiej. Prace są w trakcie realizacji.

·        Podpisano umowę użyczenia z firma PPH „PLASTKON” Krzysztof Jurkiewicz S.J. Firma PLASTKON. Użyczono 3 działki drogi wewnętrznej przy ul. Słowiańskiej. Umowa obowiązuje do 31.12.2015. W zamian za użyczenie działek, Firma PLASTKON wykona drogę wewnętrzną z nawierzchni typu polbruk. Droga zostanie utwardzona i w całości sfinansowana przez ww. firmę.

·        Zlecono firmie MPGK Sp. z o.o. usunięcie kolizji zaistniałej między kanalizacją deszczową a wodociągiem miejskim na ul. S. Wyspiańskiego na łączną kwotę 7.615,01 zł. Prace zakończono i odebrano.

·        W lutym zakupione zostały nowe worki do segregacji w ilości 5970 szt. na kwotę 4 405,86 zł.

·         W marcu zakupiono pojemniki na odpady komunalne zmieszane o pojemności- 120 l – 100 szt.; 1100 l – 100 szt. Koszt zakupionych pojemników 58.179 zł.

·        Dla Wspólnot Mieszkaniowych, które mają postawione wiaty i znajdują się na starówce postanowiono zakupić: pojemniki na odpady segregowane o pojemności 240 l (szkło):- 5 sztuk; pojemniki na odpady segregowane o pojemności 240 l (plastik i metal):- 10 szt.

Do referatu w trybie cyklicznym napływają nowe deklaracje ich zmiany oraz korekty. Mieszkańcy Osiedla Darłówko do 14 stycznia 2014 mieli czas na złożenie zmiany deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Darłowo. Taką zmianą jest średnie miesięczne zużycie wody za poprzedni rok kalendarzowy, który jest podstawą do obliczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nie wszyscy mieszkańcy w wyznaczonym terminie złożyli deklaracje. Zostały wystawione wezwania, następnie wszczęto postępowania i zaczęto wydawać decyzję.

Od miesiąca marca wystawiane są decyzje odnośnie nie uiszczaniu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – ilość decyzji ok. 250 szt.

Jesteśmy w trakcie przygotowywania analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie miasta Darłowo za  2014 r.

L. W.

 Ze sprawozdania burmistrza Darłowa z działań między sesjami Ze sprawozdania burmistrza Darłowa z działań między sesjami

Zobacz nas na Facebook'u

Polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

 

Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej