Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

Festiwal Media i Sztuka stał się już marką

Darłowo, 24 września 2014 roku

Darłowo staje się z roku na rok coraz bardziej popularną miejscowością nad Bałtykiem.  Coraz lepiej rozpoznawalną. Świadczy o tym przede wszystkim coraz liczniej odwiedzająca nasz kurort rzesza turystów. Ale potwierdzają to również różnego rodzaju rankingi.

 

Wpływowy portal internetowy Onet.Pl na swojej corocznej liście najlepszych nadmorskich kąpielisk umieścił Darłowo w tym roku w ścisłej czołówce, na piątym miejscu, obok Sopotu i Świnoujścia (awans z miejsca 13).  Wysoko oceniono z roku na rok poprawiającą się miejską infrastrukturę i ofertę rozrywkową. Zauważył to również ogólnopolski dziennik Rzeczpospolita umieszczając Darłowo w złotej setce samorządów najlepiej pozyskujących fundusze unijne na inwestycje.  I to aż na 12 miejscu w kategorii małych polskich miast.

Magdalena Burduk, szefowa Biura Promocji Miasta w darłowskim ratuszu zauważa, że co roku w Darłowie organizowanych jest coraz więcej imprez rozrywkowych i kulturalnych adresowanych do mieszkańców i turystów. Od stycznia uzbierało się ich już ponad 250. Bogaty kalendarz wydarzeń z pewnością dodatkowo przyciąga wczasowiczów i powoduje, że to właśnie w Darłowie i Darłówku, a nie gdzie indziej chcą spędzić swoje wakacje. 

-Do niedawna wielu Polaków ale również gości z Niemiec pozytywnie kojarzyło Darłowo głównie z racji organizacji Międzynarodowego Zlotu Historycznych Pojazdów Wojskowych, na początku wakacji. Ostatnio, od trzech lat dopracowaliśmy się nowego wydarzenia, dzięki któremu stajemy się sławni. To festiwal Media i Sztuka, organizowany  w połowie lipca. Tegoroczna edycja festiwalu gromadzącego w Darłowie wybitnych dziennikarzy, pisarzy i ludzi kultury ale również sportu i polityki była najbardziej udana. Przez cztery dni w Darłówku odbyło się ponad 50 spotkań i koncertów. Festiwal Media i Sztuka był szeroko relacjonowany w regionalnych i ogólnopolskich mediach. Program 3 Polskiego Radia przez długi czas na swojej antenie zapowiadał nasz festiwal a następnie przez cały dzień na żywo relacjonował jego przebieg. Dzięki radiowej „Trójce” o Darłowie w pozytywnym kontekście usłyszało co najmniej dwa i pół miliona słuchaczy.

-Podobną widownię zgromadził również Teleexpress, który pokazał darłowski festiwal. Dzięki współpracy z telewizją TVN, nie tylko zresztą w trakcie lipcowego festiwalu ale przez całe lato, Darłowo zaistniało w świadomości kolejnych setek tysięcy widzów. Sam program „Szkło Kontaktowe”, dwukrotnie nadawany w wakacje z Darłowa, ma średnio 400 tysięcy odbiorców. 

- Należy zauważyć, że dobrą markę Darłowa w regionie budujemy również przy okazji Festiwalu Media i Sztuka dzięki świetnej współpracy z Radiem Koszalin. - dodaje Magdalena Burduk. - To rozgłośnia najchętniej słuchana nie tylko w Koszalinie i Słupsku ale również lubiana w regionie pilskim, skąd mamy wielu turystów.

 

Darłowski Festiwal Media i Sztuka doceniają także elity. Pozytywne recenzje tegorocznej edycji wystawił m.in. na łamach „Gazety Wyborczej” znany publicysta Michał Ogórek, a w kolorowym dwutygodniku „Gala” redaktor Jerzy Iwaszkiewicz.

Wybitny reporter i pisarz Mariusz Szczygieł, laureat nagrody Nike i GrandPressu napisał nawet w  „Dużym Formacie” Gazety Wyborczej, że festiwal w Darłowie „staje się (…) dla dziennikarzy tym, czym kiedyś festiwal w Opolu dla piosenkarzy.” Czyż można jeszcze coś dodać?!

 

Pozytywną markę naszego miasta wyrabia wśród turystów również od dwóch lat powołana przez starostwo i miasto Darłowska Lokalna Organizacja Turystyczna (DarLOT).

 

Dzięki przynależności do DarLOTu Darłowo było reprezentowane już na kilkunastu targach turystycznych w całej Polsce. - Staramy się promować Darłowo i Darłówko jak najlepiej przy użyciu wszelkim możliwych instrumentów - podsumowuje szefowa Biura Promocji Miasta. - Chcemy by nasze działania były jednocześnie efektywne i niedrogie, bo przecież możliwości finansowe 15 tysięcznego Darłowa są skromne. Dlatego przykładamy też wielką wagę do kampanii, budujących pozytywne skojarzenia z Darłowem i Darłówkiem w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku. Takie kampanie w internecie są mało kosztowne. Oficjalny fanpage Darłowa ma już ponad 10 tysięcy fanów i ta liczba stale rośnie.

UMKW

Festiwal Media i Sztuka stał się już marką

Zobacz nas na Facebook'u

Polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

 

Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej