Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014

Darłowo, 11 marca 2014 roku

Wszystkie hale zarezerwowane. Setki tysięcy turystów z różnych stron świata, decydenci rynku turystycznego, branża atrakcji turystycznych, w tym tysiące, tysiące zwiedzających. Tak w Berlinie wyglądały największe na świecie, 48. Targi Turystyczne ITB BERLIN 2014. Organizatorzy głośno mówią o kolejnych rekordach.

 

Od 5 do 9 marca 2014 - 10,147 wystawców z 189 krajów - więcej niż 2/3 pochodzących z zagranicy, wystawiało się w 26 halach. W sumie 114.000 zwiedzających (w 2013: 109.616) udało się do Berlina.

 

Tegoroczne targi turystyczne w Berlinie wysłały bardzo pozytywny sygnał dla całej, międzynarodowej branży turystycznej. Po ostatnim, stosunkowo słabym wzroście gospodarczym, zwłaszcza w wielu krajach dotkniętych recesją, globalny przemysł turystyczny jest po raz kolejny na drodze szybkiego kursu w górę. Obywatele niemieccy mają w planach wydać jeszcze więcej pieniędzy na podróże, niż w latach poprzednich.

 

Tegoroczne ITB odnotowało wzrost o 4% wizytatorów, i wzrost w dziedzinie stricte biznesowej. Osiągną one wg szacunków Messe Berlin ok. 6.5 mld euro.

 

W hali Polskiej (promującej się pod hasłem: ang. MOVE YOUR IMAGINATION - Porusz swoją wyobraźnie), pod przewodnictwem Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowały się wszystkie województwa w tym nasze - zachodniopomorskie (Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna), polskie miasta nadbałtyckie: Darłowo, Ustka, Świnoujście, Kołobrzeg, wydawnictwa branżowe, organizatorzy, agencje i pośrednicy turystyczni. Była także strefa spa & welleness i cieszące się coraz większą popularnością, stojące na wysokim poziomie jakości, tanie usługi stomatologiczne.

 

Obiekty hotelarskie - wraz z miastem Darłowem (w osobie reprezentującej: Artur Wejnerowski - Biuro Promocji Miasta) i Ustką, pod hasłem: ang. DELIGHTFUL SANDS AND MAGIC VALLEY (wspaniałe plaże i magiczna dolina) reprezentował: Hotel Lidia z Darłówka: Magdalena Mital i Dorota Ossowska) oraz Dolina Charlotty.

 

Specjalnie pod targi w Berlinie, Biuro Promocji Miasta wydało folder promocyjny w języku niemieckim, na łamach którego opisano miasto wraz z jego wszystkimi atrakcjami turystycznymi. Od zabytków począwszy, przez plaże, szlaki turystyczne, strefę relaksu, 
ww. spa & wellness, oraz imprezy organizowane w mieście.

 

Turystom niemieckim zaprezentowano Darłowo i Darłówko jako idealny duet do wypoczywania nad polskim morzem, którego wcześniejsza nazwa Rügenwalde, powinna im się kojarzyć z Rügenwalder Teewurst, której receptura powstała właśnie w Darłowie. W ten sposób pragnęliśmy wzbudzić ciekawość i skojarzenie miejsca z dobrze znanym i cenionym produktem - zaznacza Magdalena Burduk, kierownik Biura Promocji Miasta.

 

Ist es wirklich das gleiche Rügenwalde? Wielu nie kryło zaskoczenia, że jedna z największych firm przemysłu mięsnego - Rügenwalder Mühle wywodzi się właśnie Darłowa.

 

 

Wysoki poziom zainteresowania podczas ITB BERLIN wykazały główne mainstreamow'e media i "interesy polityczne".

 

Około 5700 akredytowanych dziennikarzy z 81 krajów i około 300 blogerów z 25 krajów pisało o wydarzeniach w Berlinie. Na targach obecni byli również politycy i dyplomaci z Niemiec i zagranicy. Uczestniczyło również 97 ambasadorów z całego świata, 44 ministrów z zagranicy, w tym wielu podsekretarzy. Obecni byli między innymi: wicekanclerz i federalny minister gospodarki i energii: Sigmar Gabriel, Federalny Minister Sprawiedliwości i Ochrony Konsumentów: Heiko Maas, a także burmistrz Berlina: Klaus Wowereit. Przyszli oni, aby dowiedzieć się, co branża turystyczna ma do zaoferowania.

 

Oprócz 125 delegacji zagranicznych, w Berlinie ku zaskoczeniu pojawiła się księżniczka Tajlandii: Ubolratana Mahidol.

 

Dyrektor naczelny Messe Berlin (CEO - Chief Executive Officer) Dr. Christian Goke mówił że: "nigdy wcześniej podczas targów nie było tyle typu innowacji." "...nie tylko nasi goście, odpowiadają pozytywnie na tego typu usługi. Dla wystawców ​​ITB Berlin jest jeszcze bardziej atrakcyjny i oferuje tzw. "rynek testowy".

 

Dla miasta Darłowa i jej partnerów jest to przede wszystkim sygnał, że warto się pokazywać i promować za granicą. Tym bardziej, że Polska – zajęła II miejsce wśród krajów europejskich wystawiających się na targach. To ogromny sukces POT’u, a to dzięki wystawcom. Wśród nich – m.in. nasza ekipa pracowała na ten sukces. Miejmy nadzieję, że jeszcze w tym roku turystom których spotkaliśmy w Berlinie powiemy po polsku: dzień dobry, albo witamy w Darłowie.

 

 

 

 

 

 

BPM-AW

Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014Darłowo na największych targach turystycznych na świecie - ITB BERLIN 2014

Zobacz nas na Facebook'u

Polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

 

Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej