Darłowo, 7 czerwca 2013 roku
W czwartek 6 czerwca 2013 w siedzibie Zarządu Portu Morskiego w Darłowie przy ul. J. Conrada 27 o godz. 10 miała miejsce jubileuszowa, bo 40. zwyczajna sesja Rady Miejskiej.
Jak zwykle, tak i teraz, sesja rozpoczęła się od sprawozdania burmistrza miasta z działań podejmowanych pomiędzy sesjami, Trybuną Obywatelską i interpelacjami radnych. Następnie po zapoznaniu się z informacjami o wykonaniu planu finansowego instytucji kultury, sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za rok 2012 i wniosku komisji rewizyjnej radni jednogłośnie podjęli uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i jednogłośnego udzielenia włodarzowi miasta absolutorium.
Dalej Rada pozytywnie rozpatrzyła projekty uchwał w sprawie pomocy finansowej dla gminy Darłowo z przeznaczeniem na budowę windy w przychodni zdrowia (100 tys. zł), pomocy finansowej dla Państwowej Straży Pożarnej (100 tys. zł) na zakup nowoczesnego wozu pożarniczego o wartości 1,2 mln zł. 50 tys. przeznaczono na nagłośnienie stadionu piłkarskiego. Zadecydowano o przekazaniu pieniędzy na program komputeryzacji i informatyzacji Szkoły Podstawowej nr 3. Dokończona będzie budowa ul. Zielonej. Remontowana będzie oficyna przy ul. Powstańców Warszawskich 22 z przeznaczeniem na mieszkania dla niezamożnych. Radni zadecydowali też o przeznaczeniu pieniędzy na dokumentację techniczną odbudowy "kładki kutrowskiej" która połączy Wyspę Łososiową z ul. Lutosławskiego oraz w sprawie zmian w budżecie miasta. Następnie radni zajęli stanowisko i pozytywnie wyrazili je w głosowaniu w sprawie przedstawionego sprawozdania z realizacji uchwał RM w 2012 r.
Drugi pakiet uchwał dotyczył przystąpienia miasta do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarach ul. Nadmorskiej i Centrum. Ponadto w porządku dziennym 40. sesji RM w tej kadencji znalazły się projekty uchwał dotyczące: sprawozdania z realizacji współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi; sprawozdania z zakresu wspierania rodziny; przystąpienia samorządu do Darłowskiego Centrum Wolontariatu; rozpatrzenia skargi na działania burmistrza; sprawozdania z działalności MOPS oraz oceny zasobów pomocy społecznej.
PM-AW