Darłowo, 6 marca 2013 roku
Na niedawnej sesji Rady Miejskiej w Darłowie na wniosek burmistrza miasta pojęto uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji na usuwanie i utylizację wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych na terenie miasta Darłowo w roku 2013.
Dotacje będą udzielane na refundację kosztów inwestycji związanych z likwidacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub usunięciu pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów budowlanych obejmującej: prace demontażowe, transport do miejsca unieszkodliwienia, składowanie odpadów na odpowiednim składowisku. Dotacja będzie przyznawana w formie refundacji części poniesionych kosztów, po zakończeniu zadania i przedłożeniu odpowiednich dokumentów. Przed przystąpieniem do prac budowlanych związanych z usuwaniem azbestu wnioskodawca kieruje do Urzędu Miejskiego, wniosek na odpowiednim formularzu o udzieleniu dotacji oraz załącza kopie aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości oraz inne wymagane prawem kopie dokumentów. Dotację będą przyznawane według kolejności wniosków wpływających wniosków aż do wyczerpania rocznego limitu środków na ten cel przeznaczonych w budżecie miasta na rok 2013. Treść uchwały i wzór wniosku wraz załącznikami znajdziecie Państwo już wkrótce na stronie internetowej w uchwałach Rady Miejskiej. Więcej informacji może udzielić inspektor Anna Marczak z referatu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w Urzędzie Miejskim. To że azbest (etrnit) jest szkodliwy i trzeba go usunąć wiemy od dawna. Granicznym terminem, kiedy najpóźniej trujące dachy z azbestu muszą zniknąć jest 2032 rokL. Walkiewicz