Darłowo, 5 października 2011 roku
Darłowo jest miastem portowym, a to zobowiązuje. Śmiało można postawić tezę, że to właśnie port jest przyczyną istnienia Darłowa. Miasto dbając o zachowanie odwiecznego charakteru inwestuje w najważniejszą swoją część.
Z wielu zaplanowanych inwestycji obecnie realizowane są trzy:
- budynek magazynowo-garażowy z zapleczem socjalnym na potrzeby rybaków dla których
Darłowo jest portem macierzystym (przy ul. Wilków Morskich),
- budynek zaplecza sanitarno-socjalnego na potrzeby przyszłej przystani jachtowej (przy ul.
Conrada, obok obecnego basenu rybackiego),
- wizyjny monitoring portu, czyli montaż 8 kamer wraz z centralą w siedzibie ZPM Darłowo.
Dokładnie wczoraj przekazano plac budowy pod drogę łączącą zachodnią część dolnego portu z ulicą Lotników Morskich. Jeszcze tej jesieni planowane są przetargi na kolejne wielkie inwestycje:
- budowę nowego basenu rybackiego wraz ze stacją paliw, stacją odbioru wód zaolejonych i
slipem (przy ujściu rzeki Grabowej),
- budowę 118m nabrzeża jako przedłużenie Nabrzeża Słupskiego do stacji pomp,
- przebudowę Nabrzeża Parkowego i Nabrzeża Skarpowego o łącznej długości 1,4 km od tzw.
kładki kutrowskiej do dawnego PPiUR „Kuter",
- budowę przytani jachtowej na pomostach pływających na ok. 70 jachtów w obecnym
basenie rybackim.
Początek realizacji tych inwestycji przewidziano na wiosnę przyszłego roku, a zakończenie ostatniej z nich - na jesień 2013 r.
Waldemar Śmigielski