Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

SZKOLENIE Z ZAKRESU ALTERNATYWNYCH METOD KOMUNIKACJI

Darłowo, 24 kwietnia 2009 roku

 

Z inicjatywy Izabelli Rychert-Bąk, pedagoga Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sławnie, w Dziennym Ośrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym w Darłowie, w dniach 9-10 maja 2009 r., odbędzie się szkolenie nt.: Alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych.

Prowadząca: Magdalena Grycman jest założycielką i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie, neurologopedą, pedagogiem, specjalistą komunikacji wspomagającej i alternatywnej, stypendystką Prentke Romich Scholarship, Konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym - alternatywne i wspomagające metody porozumiewania" przy UNDP Umbrella Projekt, Przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających - ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku otrzymuje Grant Ministerialny - „34 Konkurs projektów badawczych własnych promotorskich" na realizację badań, które zostały włączone do jej pracy doktorskiej pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej

na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej". Jest autorką

artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej

i książek „Porozmawiajmy", „Porozmawiajmy - poradnik dla nauczyciela", „Wiem

czego chcę", „Dom Malowany" i „Dom na nowo malowany" oraz filmów „Mowa

Twojego Dziecka" i „Porozumiewam się choć nie mówię". Na terenie całej Polski przygotowuje i prowadzi cykl IV-stopniowych warsztatów na temat „Wspomagających sposobów porozumiewania się dzieci niemówiących" prowadzonych przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie.

Wykłada dla studentów neurologpedii w Gdańsku oraz dla studentów pedagogiki i logopedii na Akademii Bydgoskiej oraz na Studiach Podyplomowych „Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się" prowadzonych przez Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Otrzymuje dyplomy i wyróżnienia od Ministra Zdrowia, Wojewody Pomorskiego, Przewodniczącego Rady Miasta i Burmistrza Miasta Kwidzyna za szczególne osiągnięcia w dziedzinie ochrony zdrowia.

Pod jej kierownictwem Samodzielny Publiczny Ośrodek Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie, jako pierwsza tego typu organizacja w Polsce, otrzymuje certyfikat zgodności z wymaganiami międzynarodowej normy ISO 9001:2000.

 

Tematyka szkolenia:

-          AAC w Polsce - wprowadzenie

-          Identyfikacja stadium komunikacji dziecka niepełnosprawnego

-          Zachowania służące porozumiewaniu się. Funkcje zachowań komunikacyjnych

-          Wizualne podpowiedzi służące porozumiewaniu się

-          Sygnały dotykowe

-          Rozkładanie na etapy czynności rutynowych - ciąg czynności

-          Procedura konstruowania „Profilu umiejętności porozumiewania się"

-          Praktyka stosowania „Profilu umiejętności porozumiewania się"

-          „Specjalny czas"

-          Urządzenia niskiej i wysokiej technologii wspomagające naukę porozumiewania się oraz specjalistyczne programy komputerowe stosowane na pierwszych etapach oddziaływań

-          Stosowanie strategii wyboru w praktyce terapeutycznej

-          Folder osobisty jako narzędzie wspomagające porozumiewanie się tworzenie i wykorzystywanie

-          Wielospecjalistyczna diagnoza i strategie pomocnicze

Na wykłady i warsztaty zapraszamy rodziców, opiekunów, pedagogów, psychologów pracujących z osobami niemówiącymi.

Zapisy oraz dodatkowe informacje: Izabella Rychert- Bąk tel. 783 88 33 13 lub PPPP w Sławnie tel. 0 59 810 71 35 

 

DORT

Zobacz nas na Facebook'u

Polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

 

Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej