Królewskie Miasto Darłowo      Darłowo na Facebook'u  Darłowo na YouTube  Radio Koszalin  Pogoda

Darłowo - Darłówko idealny duet do wypoczywania
linia ozdobna
Królewskie Miasto Darłowo linia ozdobna

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w Szkole Podstawowej nr 3 im. Żołnierza Wojsk Ochrony Pogran

 

Program realizowany był w Szkole Podstawowej nr 3 im. Żołnierza Wojsk Ochrony Pogranicza w Darłowie od 22 listopada 2012 roku do 28 czerwca 2013 roku.

 

Członkowie zespołu realizującego projekt:

 

  • Bożena Tatuśko, Dorota Krajczyńska - Gruba - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających  specyficzne  trudności w nauce czytania i pisania oraz zagrożenie ryzykiem dysleksji
  • Bogusława Skoneczna, Justyna Tomczyk, Joanna Iwanowska - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających  trudności  w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • Beata Piwko, Katarzyna Tocha - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zaburzenia rozwoju mowy
  • Anna Lichańska  - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zaburzenia rozwoju mowy
  • Dorota Adryańczyk, Joanna Iwanowska - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zainteresowania matematyczno -  przyrodnicze
  • Justyna Tomczyk - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zainteresowania artystyczne - plastyka
  • Małgorzata Marek - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zainteresowania artystyczne - teatralne
  • Dorota Sławińska - zajęcia dodatkowe dla dzieci mających zainteresowania sportowe
  • Szkolny koordynator projektu - Bożena Tatuśko

     

    PODSUMOWANIE PROJEKTU

     

            Zgodnie z założeniem uczestnikami projektu byli uczniowie i uczennice klas
    I - III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju, oraz uzdolnieni uczniowie i uczennice potrzebujący indywidualnego podejścia. Udział uczestników w projekcie został potwierdzony przez rodzica lub opiekuna prawnego poprzez podpisanie Deklaracji uczestnictwa w projekcie systemowym
    i Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

    Zajęcia realizowano zgodnie z założonym programem, w wymiarze 1godziny tygodniowo, według ustalonego harmonogramu. Łącznie zrealizowano 420 godzin. Zgodnie z założeniami projektu każdy z uczestników wziął udział w 30 godzinach zajęć. Do każdego rodzaju zajęć nauczyciele opracowali programy zawierające jego cele, zamierzenia i planowane osiągnięcia. Priorytetem było, aby dostęp do zajęć w równym stopniu mieli chłopcy  i dziewczęta.

    W ramach projektu szkoła doposażona została  w pomoce dydaktyczne wynikające
    z potrzeb procesu indywidualizacji nauczania i wychowania. Pomoce urozmaicały
    i wzbogaciły zajęcia, które stały się bardziej atrakcyjne dla uczniów oraz doposażyły bazę dydaktyczną szkoły.

    Uczniowie chętnie i systematycznie brali udział w zajęciach, frekwencja wynosiła 100%, co miało pozytywny wpływ na ich wszechstronny rozwój poznawczy, intelektualny i społeczny. Zwiększył się zasób wiadomości i umiejętności, rozwinęły się funkcje percepcyjno - motoryczne, wzrósł zasób słownictwa, poprawiła sie komunikacja i nastąpiło większe uspołecznienie uczniów. Zajęcia były prowadzone w niekonwencjonalny sposób z zastosowaniem ciekawych form i metod. Podczas zajęć wykorzystane były pomoce zakupione w ramach projektu oraz pomoce znajdujące się w szkole. Dużą atrakcją były dla uczniów wycieczki przyrodnicze w ramach zajęć rozwijających zainteresowania. Po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny osiągnięć uczniów, oraz ewaluacji programu można stwierdzić, że uczestnicy Projektu poczynili postępy w nauce i rozwoju na miarę swoich możliwości 
    i umiejętności.

    Osiągnięte rezultaty działań dydaktyczno- wychowawczych

     

    Rezultaty wypracowane w ramach projektu przełożyły się bezpośrednio na realizację celu głównego, jakim jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach I-III szkoły podstawowej.

    W trakcie realizacji projektu osiągnięto następujące rezultaty:

    - wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

    - poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych  uczniów
    i  uczennic objętych wsparciem,

    - poprawa efektów kształcenia  uczniów i uczennic funkcjonujących w Szkole Podstawowej nr 3 w Darłowie,

    - kształtowanie kompetencji w zakresie: nauki czytania, mowy i myślenia matematycznego oraz umiejętności komunikacji społecznej u  uczniów i uczennic w szkole,

    - wzrost poziomu odpowiednich form zachowania w różnych sytuacjach i miejscach,

    - poprawa jakości i efektywności współpracy rodziców ze szkołą,

    - wzrost udziału dzieci  w konkursach,

    - wzrost poziomu świadomości proekologicznej,

    - rozszerzenie wiadomości z zakresu przyrody,

    - umiejętne, planowe prowadzenie obserwacji,

    - wzrost poczucia własnej wartości u dzieci,

    - uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły, 

    - rozwijano uzdolnienia i zainteresowania artystyczne dzieci oraz ich wrodzone możliwości twórcze poprzez różnorodne działania plastyczne i teatralne,

    - otoczenie opieką dzieci zdolnych i zapewnienie im atrakcyjnego spędzania czasu wolnego, 

    - rozwijanie umiejętności twórczego korzystania z czasu wolnego poprzez sport i zabawę     

    - integracja uczniów z różnych klas.

     

     

    Koordynator Projektu

    Indywidualizacja procesu nauczania  i wychowania uczniów klas I-III w Szkole Podstawowej nr 3 im. Żołnierza Wojsk Ochrony PogranIndywidualizacja procesu nauczania  i wychowania uczniów klas I-III w Szkole Podstawowej nr 3 im. Żołnierza Wojsk Ochrony Pogran

    Opublikowano: 2013-06-25

     

    Zobacz nas na Facebook'u

    Polityka prywatności

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

     

    Zgadzam się Nie, chcę dowiedzieć się więcej