Program realizowany był w Szkole Podstawowej nr 3 im. Żołnierza Wojsk Ochrony Pogranicza w Darłowie od 22 listopada 2012 roku do 28 czerwca 2013 roku.
Członkowie zespołu realizującego projekt:
Szkolny koordynator projektu - Bożena Tatuśko
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Zgodnie z założeniem uczestnikami projektu byli uczniowie i uczennice klas
I - III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju, oraz uzdolnieni uczniowie i uczennice potrzebujący indywidualnego podejścia. Udział uczestników w projekcie został potwierdzony przez rodzica lub opiekuna prawnego poprzez podpisanie Deklaracji uczestnictwa w projekcie systemowym
i Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Zajęcia realizowano zgodnie z założonym programem, w wymiarze 1godziny tygodniowo, według ustalonego harmonogramu. Łącznie zrealizowano 420 godzin. Zgodnie z założeniami projektu każdy z uczestników wziął udział w 30 godzinach zajęć. Do każdego rodzaju zajęć nauczyciele opracowali programy zawierające jego cele, zamierzenia i planowane osiągnięcia. Priorytetem było, aby dostęp do zajęć w równym stopniu mieli chłopcy i dziewczęta.
W ramach projektu szkoła doposażona została w pomoce dydaktyczne wynikające
z potrzeb procesu indywidualizacji nauczania i wychowania. Pomoce urozmaicały
i wzbogaciły zajęcia, które stały się bardziej atrakcyjne dla uczniów oraz doposażyły bazę dydaktyczną szkoły.
Uczniowie chętnie i systematycznie brali udział w zajęciach, frekwencja wynosiła 100%, co miało pozytywny wpływ na ich wszechstronny rozwój poznawczy, intelektualny i społeczny. Zwiększył się zasób wiadomości i umiejętności, rozwinęły się funkcje percepcyjno - motoryczne, wzrósł zasób słownictwa, poprawiła sie komunikacja i nastąpiło większe uspołecznienie uczniów. Zajęcia były prowadzone w niekonwencjonalny sposób z zastosowaniem ciekawych form i metod. Podczas zajęć wykorzystane były pomoce zakupione w ramach projektu oraz pomoce znajdujące się w szkole. Dużą atrakcją były dla uczniów wycieczki przyrodnicze w ramach zajęć rozwijających zainteresowania. Po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny osiągnięć uczniów, oraz ewaluacji programu można stwierdzić, że uczestnicy Projektu poczynili postępy w nauce i rozwoju na miarę swoich możliwości
i umiejętności.
Osiągnięte rezultaty działań dydaktyczno- wychowawczych
Rezultaty wypracowane w ramach projektu przełożyły się bezpośrednio na realizację celu głównego, jakim jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach I-III szkoły podstawowej.
W trakcie realizacji projektu osiągnięto następujące rezultaty:
- wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych uczniów
i uczennic objętych wsparciem,
- poprawa efektów kształcenia uczniów i uczennic funkcjonujących w Szkole Podstawowej nr 3 w Darłowie,
- kształtowanie kompetencji w zakresie: nauki czytania, mowy i myślenia matematycznego oraz umiejętności komunikacji społecznej u uczniów i uczennic w szkole,
- wzrost poziomu odpowiednich form zachowania w różnych sytuacjach i miejscach,
- poprawa jakości i efektywności współpracy rodziców ze szkołą,
- wzrost udziału dzieci w konkursach,
- wzrost poziomu świadomości proekologicznej,
- rozszerzenie wiadomości z zakresu przyrody,
- umiejętne, planowe prowadzenie obserwacji,
- wzrost poczucia własnej wartości u dzieci,
- uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły,
- rozwijano uzdolnienia i zainteresowania artystyczne dzieci oraz ich wrodzone możliwości twórcze poprzez różnorodne działania plastyczne i teatralne,
- otoczenie opieką dzieci zdolnych i zapewnienie im atrakcyjnego spędzania czasu wolnego,
- rozwijanie umiejętności twórczego korzystania z czasu wolnego poprzez sport i zabawę
- integracja uczniów z różnych klas.
Koordynator Projektu
Opublikowano: 2013-06-25