Poznaj nowe zasady meldunkowe
Szanowni Państwo. Uprzejmie informujemy, że z dniem 31 grudnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 07 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.poz.1407 ).
Uchwalona ustawa wprowadziła wiele ułatwień dla osób wykonujących obowiązek meldunkowy takich jak np.:
brak konieczności wcześniejszego wymeldowania się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie móc się zameldować,
brak obowiązku podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej,
zniesienie sankcji karnych m.in. dla obywateli polskich czy obywateli Unii Europejskiej, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego,
wydłużenie terminu na zgłoszenie meldunku do 30 dni,
umożliwienie dopełnienia formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika,
zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy,
zniesienie obowiązku właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy dotyczącego weryfikowania wypełniania meldunku przez mieszkańców lub pracowników,
zniesienie obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.
L. Walkiewicz
Opublikowano: 2013-02-08