Ewakuacja polega na szybkim i zorganizowanym przemieszczaniu ludności z miejsc, w których przebywanie może zagrażać życiu lub zdrowiu, do rejonów bezpiecznych. Każdy zakład pracy musi wg przepisów posiadać oznaczone drogi ewakuacyjne oraz plan ewakuacji.
W przypadku szkół jest to szczególnie ważna sprawa i dlatego w każdym roku odbywa się trening ewakuacji, w którym uczestniczą uczniowie oraz wszyscy pracownicy szkoły. Za przygotowanie planów ewakuacji i jej prowadzenie odpowiedzialny jest kierownik zakładu pracy, w tym przypadku dyrektor placówki oświatowej.
Taka właśnie próbna ewakuacja miała miejsce 17 października w Zespole Szkół Społecznych im. Lotników Morskich STO w Darłowie. Uczniowie, nauczyciele i pracownicy po sygnale alarmowym zachowując środki bezpieczeństwa, szybko i sprawnie opuścili budynek szkoły oznaczony drogami ewakuacyjnymi.
Ogólny apel na boisku szkolnym był potwierdzeniem, że wszyscy są bezpieczni. Należy także podkreślić fakt, że uczniowie bez paniki lecz z dużym zdyscyplinowaniem pod nadzorem nauczycieli wykonali zadanie próbnej ewakuacji. Wszystko przebiegło więc, jak należy.
W ćwiczeniu ewakuacyjnym uczestniczyła jednostka straży pożarnej z Darłowa.
J. Tarkowska
Opublikowano: 2012-10-18