Od niedawna w darłowskim ratuszu działa Biuro Obsługi Interesantów (BOI).
Udziela ono osobom zainteresowanym wstępnych informacji dotyczących rodzaju, trybu, i miejscu załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim. Biuro przyjmuje korespondencję, podania i wnioski, wydaje formularze druków niezbędnych do załatwiania danej sprawy oraz udziela pomocy w ich wypełnianiu. Pracownicy biura rejestrują i skanują wszelkie pisma przychodzące i wpływające oraz prowadzą elektroniczną skrzynkę podawczą. Udzielają informacji o strukturze organów miejskich oraz położeniu poszczególnych referatów zajmujących się danymi sprawami. Informują n.p. o położeniu kasy i godzinach jej pracy, w której można dokonać niezbędnych opłat za czynności urzędowe, dokonać opłat podatków lokalnych itp. Ponadto pracownicy biura prowadzą elektroniczną kancelaryjną obsługę Urzędu Miasta. Obsługą interesantów, w tym także mówiących po angielsku zajmują się Justyna Filipek i Dawid Dyczko. Codziennie od 60 do ponad 80 interesantów załatwia urzędowe sprawy w nowo powstałym BOI. Utworzenie Biura Obsługi Interesantów jest udogodnieniem dla mieszkańców, w tym szczególnie dla osób niepełnosprawnych. Teraz interesanci nie muszą wspinać się po schodach, czy szukać po korytarzach poszczególnych referatów, czy urzędników w celu załatwienia sprawy, mogą to zrobić szybko i sprawnie w BOI.
L. Walkiewicz
Opublikowano: 2012-08-06