W projekcie arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2018/2019 w Szkole Podstawowej nr 3 oprócz zajęć dla najzdolniejszych uczniów, pojawiły się zajęcia rozwijające, a jego emanacją jest nauka brydża w dwóch klasach IV. , Burmistrz na te zajęcia w ilości dwóch godzin tygodniowo wyraził zgodę ze względu na doświadczenie prowadzących, których wiedza i osiągnięcia w brydżu są niedoprzecenienia. Dlaczego w klasach IV i akurat nauka brydża ?
11 -latkowie uczący się w klasie IV umieją czytać i pisać, a więc polecenia pisemne są w stanie bezbłędnie wykonać, potrafią biegle liczyć do 100, co w tej grze jest bardzo ważne, mogą się skutecznie skupić przez kilkadziesiąt minut, a proces zapamiętywania jest szybki. Za kilka miesięcy będą w swojej kategorii wiekowej wytrawnymi graczami.
A dlaczego brydż ? Bo jest to gra zespołowa, uczy logicznego myślenia, kształtuje pamięć długotrwałą. Brydżyści łatwiej uczą się matematyki i dostrzegają działania przyczynowo-skutkowe. Umiejętności uczniów będzie można skonfrontować w rozgrywkach międzyszkolnych na poziomie wojewódzkim. Prowadzącymi zajęcia są najlepsi obecnie brydżyści w Darłowie: Panowie Wojciech Morawski i Marek Wawrzyniak , którzy oprócz posiadanej wiedzy potrafią ją umiejętnie przekazać.
Jak mówi Pan Marek: Najważniejsze jest, aby na pierwszych zajęciach nie zniechęcić dzieciaki. Dlatego bardziej mają one charakter zabawowy niż wykładu. Jeśli tak się stanie, to przy potencjale tej grupy, można wiązać duże nadzieje z szybkim przyswajaniem zasad gry. Poza Darłowem pionierski program nauczania brydża w szkołach podstawowych został wprowadzony w Mielnie i w Białogardzie.
Na zdjęciach: zajęcia rozwijające zdolności poprzez brydża
oss
Opublikowano: 2018-10-25