Przez cały wtorek na placu przed Ratuszem stał namiot należący do Biura Rzecznika Praw Pacjenta z Warszawy. Kierująca 3 osobowym zespołem urokliwa Pani Karolina Laskowska nie ma wątpliwości, że spotkanie z wczasowiczami i mieszkańcami Darłowa było potrzebne. Pytania do specjalistów z Wydziału Prawnego i Wydziału Dialogu Społecznego i Komunikacji najczęściej dotyczyło niewłaściwego potraktowania pacjenta przez lekarzy, braku informacji o drodze leczenia, lekceważeniu pacjenta, nieuzasadnionych odkładanych badaniach, dochodzenie finansowe za złe leczenie to najczęściej zadawane pytania. Było blisko stu zainteresowanych. Poradniki jakie z sobą przywieźli goście ze stolicy rozchodziły się jak przysłowiowe "ciepłe bułeczki". Dla tych, którzy tego dnia nie mogli skorzystać z porady prawnej zostały informatory i ulotki Rzecznika Praw Pacjenta, które przekazane Referatowi Społecznemu będą rozdawane do ich wyczerpania każdemu zainteresowanemu.
Pani Kasia z województwa świętokrzyskiego powiedziała nam: "Nie sądziłam, że tutaj będę mogła się tylu rzeczy dowiedzieć od pań. Tym bardziej, że doświadczenia ze służbą zdrowia mam bardzo nieciekawe.
Na zdjęciach: specjaliści Biura Rzecznika Praw Pacjenta w kontakcie z zainteresowanymi
oss
oss
Opublikowano: 2016-08-09